جمعه، مهر ۲۴، ۱۳۹۴

خشونت علیه زنان


خشونت علیه زنان آنقدر زشت است که قرآن بابت دستور به کتک زدن زنان، از درجه اعتبار ساقط می گردد./مگر می شود بدون نکوهش قرآن به خشونت علیه زنان اعتراض کرد؟

خشونت سیستماتیک و حمایت شده علیه زنان، تجاوز به حقوق انسانی آنها، نشات گرفت از قرآن است

مگر چقدر می شود چشم بر روی واقعیت بست ، تا چه اندازه می شود سر در برف فرو برد ؟!

خشونت سیستماتیک و حمایت شده علیه زنان، تجاوز به حقوق انسانی آنها، نشات گرفت از قرآن است،

فراموشمان نشود که قوانین مسخره ایران، بر اساس قرآن نوشته شده است.

آیه سی و چهار سوره النسا را ببیند:
الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاء بِمَا فَضَّلَ اللّهُ بَعْضَهُمْ عَلَى بَعْضٍ وَبِمَا أَنفَقُواْ مِنْ أَمْوَالِهِمْ فَالصَّالِحَاتُ قَانِتَاتٌ حَافِظَاتٌ لِّلْغَيْبِ بِمَا حَفِظَ اللّهُ وَاللاَّتِي تَخَافُونَ نُشُوزَهُنَّ فَعِظُوهُنَّ وَاهْجُرُوهُنَّ فِي الْمَضَاجِعِ وَاضْرِبُوهُنَّ فَإِنْ أَطَعْنَكُمْ فَلاَ تَبْغُواْ عَلَيْهِنَّ سَبِيلًا إِنَّ اللّهَ كَانَ عَلِيًّا كَبِيرًا

ترجمه: مردان بايد بر زنان مسلط باشند چرا كه خداوند بعضى از انسانها را بر بعضى ديگر برترى بخشيده است، و نيز از آن روى كه مردان از اموال خويش [براى زنان‏] خرج مى‏كنند، زنان شايسته آنانند كه مطيع و به حفظ الهى در نهان خويشتندار هستند، و زنانى كه از نافرمانيشان نگرانيد، بايد نصيحتشان كنيد و [سپس‏] در خوابگاهها از آنان دورى كنيد [و سپس اگر لازم افتاد] آنان را کتک بزنید آنگاه اگر از شما اطاعت كردند، ديگر بهانه جويى [و زياده‏روى‏] نكنيد، خداوند بلندمرتبه بزرگوار است‏

در کشورهای پیشرفته ، اگر انسانی یک حیوان را مورد آزار قرار دهد(مثل کتک زدن)، انجمن های حمایت از حیوانات از او شکایت می کنند، قانون وجود دارد و فرد خاطی با مجازات زندان روبرو خواهد شد، چگونه است که قرآن به صراحت و بی شرمی تمام، دستور به کتک زدن زنان می دهد؟

موردی دیگر، قرآن به صراحت اجازه تجاوز به زنان را می دهد:

تجاوز شوهر به زن یک نمونه است، در قرآن به صراحت گفته شده که زنان کشتزار شما هستند و هرگونه که می خواهید از آنها کامجویی کنید. در اینجا هیچ حرفی از اینکه باید زن نیز به این رابطه و این کامجویی رضا باشد، زده نشده است.

سوره بقره آیه ۲۲۳ : نِسَآؤُكُمْ حَرْثٌ لَّكُمْ فَأْتُواْ حَرْثَكُمْ أَنَّى شِئْتُمْ وَقَدِّمُواْ لأَنفُسِكُمْ وَاتَّقُواْ اللّهَ وَاعْلَمُواْ أَنَّكُم مُّلاَقُوهُ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ.

ترجمه : زنانتان کشتزار شما هستند. هرجا که خواهید به کشتزار خود درآیید. و برای خویش از پیش چیزی فرستید و از خدا بترسید و بدانید که به نزد او خواهید شد. و مومنات را بشارت ده.

در یک جامعه عاقلانه و منصفانه، اینکه یک مرد با زنی پیوند زناشویی دارد، دلیل نمی شود که هر موقع خواست و به هر شکلی با آن زن رابطه جنسی برقرار کند و این رابطه در صورتی که زن راضی نباشد، عمل تجاوز محسوب می شود و مرد با مجازات زندان طولانی مدت محکوم می شود. به دیگر عبارت ، پیوند زناشویی به معنای مالکیت مرد بر زن نیست که مرد هر کاری ، هر موقعی که خواست انجام دهد.این تجاوز آشکار است.

خشونت علیه زنان محکوم است، و این عمل آنقدر زشت است که قرآن بابت دستور به کتک زدن زنان، از درجه اعتبار ساقط می گردد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر