سه‌شنبه، شهریور ۰۳، ۱۳۹۴

هیچ چیزی چون دین نمی تواند اینچنین انسانیت را بی حرمت کند


هیچ چیزی چون دین نمی تواند اینچنین انسانیت را بی حرمت کند و «زشت اخلاقی» را در جامعه رواج دهد...!

حاصل ادیان چیست؟ جز بی حرمت شدن انسانیت و ترویج زشت اخلاقی؟

تمامی ادیان شبیه هم هستند (خصوصا ادیان ابراهیمی) و ساخته شده بر اساس داستان هایی کودکانه و ماقبل تاریخ هستند. داستان هایی مانند ساخت کشتی توسط نوح و قرار دادن همه حیوانات در آن، داستانی ابلهانه متعلق به چند هزار سال قبل است که یک نفر یک قایق کوچک داشته و چند بز و گوسفند را در آن قرار می دهد و از سیلی نجات می دهد.

چنین داستان های مضحکی، تبدیل به تابوهایی شده اند که هیچ کسی جرات شکستن آنها را ندارد و هیچ کسی حق ندارد آنها را به نقد بکشد.

مدافعین ادیان، وقتی که جوابی به انتقادات از ادیان ندارند، به استدلالی مضحک روی می آورند و می گویند که ادیان، به پیشرفت اخلاق کمک کرده اند، در حالی که این دروغ محض است.

ادیان، تنها مروج «زشت اخلاقی» و بی شرمی در جامعه بوده اند.

به عنوان مثال، اسلام را ملاحظه کنید، دستورات زیر، چگونه می تواند اخلاق و انسانیت را در جامعه ترویج کند و حرمت بگذارد؟! دستوراتی از قبیل:

- اجازه بچه بازی و ازدواج با دختر بچه ها در اسلام

- برده داری و تجاوز به زنان شوهر دار

- کتک زدن زنان 

- کشتن انسان هایی که مانند ما فکر نمی کنند

دستورات فوق، تنها باعث بی حرمت شدن انسانیت، به قهقرا رفتن جامعه انسانی می شوند.

این یک دروغ محض است که تصور کنیم ادیان به اخلاقیات کمک کرده اند، مگر کدام دستور اخلاقی توسط پیامبران اجرا شده است؟! البته که مثلا در اسلام، گفته شده دروغ نگویید، اما هر بچه شش ساله ای هم می داند دروغ گفتن بد است، اما اینکه یک جا دستور به راستگویی می دهد و همزمان اجازه برده داری صادر می کند، تنها نشان می دهد که تا چه حد این دین، باعث وجود بی شرمی و زشت اخلاقی در جامعه شده است.

در سال ۲۰۱۵، ما زشت ترین رفتارها را در میان جوامعی می بینم که به اسلام اعتقاد دارند، دلیل آن نیز ساده است، آغوش دیگر جوامع به نقد باز است و می توان هر چیزی را نقد کرد، اما در جوامع اسلامی، قوانین برگرفته از اسلام است و کسی اجازه نقد اسلام را ندارد.

برای رسیدن به جامعه ای که در آن اخلاق و انسانیت حرمت داشته باشد، باید درباره اسلام روشنگری کرد، آنرا به تیغ نقد مورد حمله قرار داد، حرمتش را شکست و مردم عادی را مجبور کرد که به نکات زشت اسلام، کمی اندیشه کنند.

سام هریس : چه کسی باید ارزش های اخلاقی را تببین کند؟ یک دانشمند یا یک روحانی؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر