چهارشنبه، آبان ۰۵، ۱۳۹۵

خدا گم شده است!

  اما می‌شه نه دین‌دار بود و نه بی‌دین. مثلا گفت خدا قهر کرده یا گم شده یا مدتی حضور نداره. چون خدا نمی‌دونیم مرده یا زن٬ پدر٬ مادر و خواهر برادر هم نداره مساله اندکی بغرنج می‌شه. اگر زن بود می‌گفتیم رفته خونه مامانش٬ چون مامان نداره می‌شه گفت رفته خونه دوستش. اگر مرد بود می‌شد گفت با رفیقاش زده بیرون٬ البته رفیق هم نداره لابد. البته اگر به آخوندا باشه که می‌گن خدا گم هم نمی‌تونه بشه٬ یعنی جای خدا هم تصمیم می‌گیرن...

داشتم به این مساله فکر می‌کردم که این آدمیزاد چقدر موجود خشنی است. جنگ و آدم‌کشی و آزار دیگر جاندران از باکتری گرفته تا دوزیست و پستان‌دار و بی پستان شده کار روزمره‌اش. تصور کنم که اشتباهی شده که خدا هنگام آفرینش انسان برا خودش در نوشابه باز می‌کنه و می‌گه فتبارک الله احسن الخالقین!

البته این برا اون کسانی هست که به خدا ایمان دارند٬ بی‌دین و ایمان‌ها هم که خدایی ندارند. اما می‌شه نه دین‌دار بود و نه بی‌دین. مثلا گفت خدا قهر کرده یا گم شده یا مدتی حضور نداره. چون خدا نمی‌دونیم مرده یا زن٬ پدر٬ مادر و خواهر برادر هم نداره مساله اندکی بغرنج می‌شه. اگر زن بود می‌گفتیم رفته خونه مامانش٬ چون مامان نداره می‌شه گفت رفته خونه دوستش. اگر مرد بود می‌شد گفت با رفیقاش زده بیرون٬ البته رفیق هم نداره لابد. البته اگر به آخوندا باشه که می‌گن خدا گم هم نمی‌تونه بشه٬ یعنی جای خدا هم تصمیم می‌گیرن.

از ما دربه‌درتر و بدبخت‌تر باور کنید خود خداست. نه پدری٬ نه مادری٬ نه رفیقی٬ نه آشنایی. تو اون آسمون به اون بزرگی بیچاره تنها. اومد تنهایی‌اش رو پر کنه آدم رو درست کرد که اون نالوطی از ثانیه اول رکب زد. یعنی شما باور می‌کنید خدای قهار و جبار که از یک رکعت نماز نخونده شما نمی‌گذره٬ از دو دره بازی آدم که اونو با دست خودش آفریده بگذره؟

البته اگه به آخوندا باشه که می‌گن خدا دست هم نداره! یعنی با چیزش آدم رو درست کرده؟ البته به آخوندا باشه می‌گن خدا چیز هم نداره! گیر بد موجوداتی افتادیم یعنی.

به نظر من خدا اگر البته وجود هم داشته باشه٬ موجودی است بی‌اندازه خسیس. اولا می‌گن که خدا روزی همه را می‌ده! بنده نمی‌دونم ایشان که روزی همه را می‌دن چرا پس سالی چند میلیون بچه از گرسنگی می‌میره؟ این به کنار٬ من خودم بچه بودم کلی نماز خوندم و ۶۰۰ بار اسم اینو بگو و ۵۰۰ بار اسم اون یکی رو بگو٬ کلی سینه زدم محرم که ای خدا٬ ای امام یک آتاری نو یا کومودور ۶۴ نو این خانواده بنده برا ما بخرن. یعنی به دیوار می‌گفتی این‌همه و التماس می‌کردی اثرش بیش‌تر بود.

اما مساله امام‌ها فرق داره با خدا. خدا شاید باشه و شاید هم نباشه٬ اما امام‌ها حتما وجود دارند. من خودم بیمه ابوالفضل هستم٬ حق بیمه هم نمی‌دم هیچ اتفاقی هم برام نمیفته. چیزی که مهمه تو مساله امام‌ها٬ تکراری شدنه. یعنی اگر جواب نمی‌دن به آدم تقصیر خودمونه. نباید به ائمه پیله کرد٬ گوش به حرف این آخوندا نکنید این‌ها چیو راست می‌گن که تو مسایل دینی راس گفته باشن.

امام‌ها قبل این‌که امام باشن آدم‌اند٬ و آدم ذاتش اینه که تنوع‌طلب است. از تعدد زوجات امام‌ها راحت می‌شه به این قضیه پی برد. اگر مراد می‌خواهید٬ پیله نکنید. هر کاریو از راهش باید وارد بشید. به پیر به پیغمبر٬ امام حسین از قیمه زده شده٬ نوآوری کنید محرم‌ها پیتزا بدید. یعنی امتحان کنید.

بقیه ائمه هم همون‌طوری که گفتم٬ امام حسن از شله‌زرد بدش اومده دیگه٬ لازانیا دوست داره. امام آخر هم دیگه از تولد گرفتن خسته شده٬ می‌گه بابا یکی نیست برا ما عروسی بگیره؟

والا فکر کنم خدا نیست٬ یعنی همین الان شک کردم به وجودش. این دختر بیچاره فرخنده تو افغانستان٬ آخونده مردم رو تحریک کرده بزنندش تا حد مرگ و بعد بسوزانند تا ملای حرامی برود سرجنازه‌اش نماز بخواند. یا من خرم یا مردمی که این بلا را بر سر وی آورده‌اند خرند یا ملا خر است٬ البته ملا خر است. اگر خدا و این ائمه اپسیلونی رحم و انصاف داشتند باور کنید افغانستان را یک‌شبه می‌کردند نروژ یا سوئد.

۱ نظر:

  1. جالب بود. اگر خدایی باشد او در قبال ما مسیول است ، ما که نمی خواستیم بوجود بیاییم. از طرف دیگ به نظر من بی خدا آخرت هم همش درغه. من فکر می کنم بهتره دینداران و خدا پرستا کتابهای هوشنگ معین زاده را بخوانند تا به درغ دینداران بزرگ بیشتر پی ببرند.

    پاسخحذف