جمعه، تیر ۰۵، ۱۳۹۴

توضيحی علمی برای لحظات قبل از مرگ


محققان به تازگی اعلام كرده اند مرموز بودن لحظات قبل از مرگ می تواند در اثر جاری شدن آبشاری از امواج الكتريكی مغز لحظاتی قبل از اينكه مغز بميرد به وجود آيد.

پزشكان بر اين باورند قبل از مرگ انفجاری از فعاليتهای مغزی رخ می دهد و اين رويداد می تواند توضيحی علمی برای لحظات روحانی قبل از مرگ در افرادی باشد كه تا مرز مرگ رفته و بازگشته اند.

محققان دانشگاه جورج واشنگتن معتقدند اين انفجار الكتريكی می تواند توضيح دهد چرا برخی از بيمارانی كه از حالت مرگ احيا شده و به زندگی بازگشته اند احساساساتی از قبيل قدم زدن به سوی راهرويی نورانی و يا شناور بودن بر بالای بدن خود را گزارش كرده اند.

به گفته اين دانشمندان آنچه افراد پس از بازگشت به زندگی به ياد می آورند می تواند تحت تاثير آزادسازی ناگهانی انرژی الكتريكی در سولولهای مغزی خالی از اكسيژن باشد. در اين شرايط جريان خون و سطوح اكسيژن كاهش پيدا كرده و سلولهای مغز برای آخرين بار آخرين امواج الكتريكی خود را آزاد می كنند. اين فرايند در يك بخش از مغز آغاز شده و مانند يك آبشار به سرعت در سرتاسر مغز جاری می شود و به همين دليل افراد می توانند تصاوير دهنی واضحی را تجربه كنند.
 
بسياری از افراد پس از احيا اعلام كرده اند كه در نوری درخشان غوطه ور شده اند و يا با قدم گذاشتن در راهرويی درخشان احساسی از آرامش مطلق بر آنها چيره شده است. برخی از آنها تصاويری از شخصيتهای مقدس از جمله حضرت محمد (ص)، حضرت عيسی و كريشنا را ديده اند و برخی ديگر خود را بر فراز تخت خود شناور ديده و شاهد بدن بی جان خود بوده اند.

محققان دانشگاه جورج واشنگتن معتقدند اين تجربيات بيشتر منشائی بيولوژيكی دارد تا متافيزيكی. در اين مطالعه دانشمندان از دستگاه برق نگار مغزی كه به منظور اندازه گيری فعاليتهای مغز مورد استفاده قرار می گيرد برای كنترل فعاليتهای مغزی افرادی كه پزشكان برای نجات آنها قطع اميد كرده بودند، استفاده كردند.

هدف پزشكی استفاده از چنين دستگاهی برای بيمارانی كه به سرطان يا اختلالات قلبی مبتلا هستند، اطمينان از درد نداشتن و آرامش كامل آنها است. در كنار اين كاربرد محققان شاهد بودند لحظاتی قبل از مرگ بيماران انفجاری در امواج مغزی فرد صورت می گيرد كه از ۳۰ ثانيه تا سه دقيقه دوام خواهد داشت.

اين رويداد در بيمارانی كه در خواب بوده و يا فشار خون در آنها وجود نداشت با افرادی كه در هشياری كامل به سر می برند برابری می كند و لحظاتی پس از اين انفجار امواج الكتريكی بيمار از دنيا رفته است. بر اساس گزارش تلگراف، اين اولين باری است كه تجربيات پيش از مرگ انسانها به منشائی فيزيولوژيكی ارتباط داده می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر