دوشنبه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۹۳

سخنان محمدرضا شاه درباره آخوندها در شهر قم

 
همیشه یک عدّه قشری که مغز آنها تکان نخورده، در راه ما سنگ می‌اندازند. ارتجاع سیاه ( معممین) اصلا نمی‌فهمند و از هزار سال پیش تا به حال مغزشان تکان نخورده است. فکر می‌کنند زندگی‌ عبارت از این است که مالی‌ به ظلم و بیکاری و بطالت بدست آورده و سر به بالین بگذارند، ولی‌ مفتخوری دیگر از بین رفته و در اصول شش گانه برای همه فکر شده است. این مقررات اگر از مقررات سایر ملل جلوتر نباشد، عقب‌تر نیست. اما چه کسانی با این برنامه‌ها مخالفت می‌کنند؟ ارتجاع سیاه از افراد نفهمی که درک ندارند و بد نیّت هستند حمایت می‌کنند. مخربین سرخ (حزب توده) که تصمیمشان روشن است و اتفاقاً کینه من نسبت به آنها کمتر می‌باشد، زیرا علناً می‌گویند که ما می‌خواهیم مملکت را تحویل بیگانه بدهیم …ولی‌ کسانی‌ که… به دروغ دم از وطن‌پرستی‌ می‌زنند و در عمل به این مملکت پشت پا می‌زنند، منظور من از ارتجاع سیاه، آنها هستند.
 
در این ۲۲ سال سلطنت من آنها چه کرده‌اند؟ در واقعه آذربایجان کجا بودند؟ …همین‌ها بودند چند روز پیش در تهــران جمعیت کوچک ولی‌ مضحک از مشتی بازاری ریشو راه انداخته که سر و صدا بکنند …این‌ها نمی‌خواهند مملکت آباد بشود. این‌ها به منافع خود فکر می‌کنند.
 
نقل از کتاب کم نظیر و پــر محتوای‌: نقش دین و متولیان آن‌ در تاریخ اجتماعی‌ ایران - برگ‌های ۱۸۱ و ۱۸۲

بقلم دکتر مِهــرا ملکی 

۲ نظر:

  1. مردم تازه دریافته اند

    پاسخحذف
  2. چرا ملتی ، سران دولتی باید تا این ناسپاس و تشنه قدرت باشند. الهی بمیرم برا بزرگ محمد رضا شاه که هیچ کس مثل او تا این حد عاشق پیشرفت ایران و ملتش نبود.

    پاسخحذف