پنجشنبه، خرداد ۱۸، ۱۳۹۱

خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر بفرماید... حتمأ بخوانید

 
رئیس جمهور در گفت‌وگو با فرانس 24: برای مشکلات مردم اروپا ناراحتم!
بعد از ایراد این جمله اشک در چشمان مصاحبه‌کننده حلقه زد و حس و حال عجیبی در فضا ایجاد شد!
اما چند ساعت بعد از این مصاحبه مردم اتحادیه اروپا نامه‌ای را به مردم ایران نوشتند که متن نامه بدین شرح است،

In the name of God
مردم غیور و شریف ایران
 
سلام علیکم

ما جمعی از مردم بحران زده قاره نفرین شده اروپا هستیم. اینجا زندگی خیلی سخت شده است. وضعیت اقتصادی در اینجا کمر ما را شکسته است. ما اینجا میوه را دانه‌ای می‌خریم! ما آرزو داریم مثل شما کیلویی میوه بخریم!
 
بحران اقتصادی بیداد می‌کند و ما متوجه شده‌ایم که لیبرالیسم به درد نمی‌خورد و امپریالیسم در سراشیبی سقوط است! از اینجا تا آمریکا خیلی راه است و الا ما هم به جنبش وال‌استریت می‌پیوستیم! درآمد سرانه در اینجا حدود 10 هزار یورو است، در صورتی که شما در کشورتان 40 برابر این مبلغ یعنی 400 هزار تومان حقوق می‌گیرید.

روز مرد و روز زن هم نداریم که عیدی بگیریم. ‌ای کاش کشور شما جای کافی برای ملت اتحادیه اروپا داشت و ما اقامت آنجا را می‌گرفتیم. اوضاع آزادی بیان هم در اینجا تعریفی ندارد. آرزو به دل مردم اروپا مانده که در مورد هلوکاست حرفی بزنند اما هیچ‌کس جرات ندارد!همان‌طور که در بخش خبری ساعت 9 شبکه یک می‌بینید هر وقت ما اعتصاب می‌کنیم پلیس به ما حمله می‌کند و ما را روی زمین می‌کشد!قدر زندگی در کشور خود را بدانید. شما دلخوشی‌‌هایی مثل کوروش کبیر، خلیج همیشه فارس، تونل توحید، جشنواره تابستانی کیش، یارانه‌ها و سریال عشق ممنوع را دارید که ما از آن محروم هستیم. ولی از این خوشحالیم که در این دنیا هنوز مردمانی پیدا می‌شوند که با اینکه در رفاه زندگی می‌کنند اما به فکر مردمانی هستند که در یک قاره دیگر با بدبختی و فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و محتاج نان شب و حتی روز خود هستند.
خداوند عاقبت همه ما را ختم به خیر بفرماید...
 
با تشکر

کوخ‌نشینان اتحادیه اروپا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر